3.0 Penggabungan e-Invoice (Consolidate)
3.1 Maksud Consolidate e-Invoice
Menggabungkan beberapa transaksi kecil atau invois kepada satu e-invois ringkasan atau summary invoice untuk dihantar kepada LHDN
Sistem akan menggabungkan semua transaksi menjadi satu e-invois ringkas
Ia menunjukkan jumlah keseluruhan, bukannya setiap transaksi satu per satu
3.2 Langkah membuat consolidate invoice
Step 1: Klik pada Consolidate di bahagian menu E-Invoice.
Step 2: Pilih invois yang ingin digabungkan. Kemudian, klik butang Consolidate.
Step 3: Tetapkan Period Selection, Configuration dan Description.
Step 4: Anda boleh melihat Consolidation Summary dan Selected Invoices Preview.
Step 5: Klik pada butang CREATE CONSOLIDATION sekiranya semua maklumat invois adalah benar. Mesej seperti yang dinyatakan di bawah akan keluar sekiranya anda berjaya.
Step 6: Anda boleh melihat senarai invois yang telah digabungkan pada menu Consolidated.
Step 7: Klik pada butang Submit untuk menghantar permohonan anda kepada LHDN. Sekiranya berjaya, status akan menjadi Valid.







